Snabba leveranser från eget lager, Kompetent support sedan 2007

Köpvillkor

All handel hos PerfectAqua sker med betalning i förskott, via företagsSwish eller payson´s betallösning. 

Det går även att göra banköverföring om så önskas. PerfectAqua of Sweden är enskild firma, godkänd för F-skatt och är momsregistrerad. 

En AUTOMATISERAD ORDERBEKRÄFTELSE  skickas ut efter genomförd beställning. Efter att betalning skett och varorna bekräftas finnas i lager skickas en MANUELL LEVERANSBEKRÄFTELSE, och ditt köp är fullbordat.

OBSERVERA!! DET ÄR VIKTIGT ATT DU SOM HANDLAR ANGER RÄTT E-POSTADRESS  OCH TELEFONNUMMER, SAMT BEVAKAR DIN E-POST & SMS-MEDDELANDE FÖR LEVERANSINFORMATION. EJ UTHÄMTADE FÖRSÄNDELSER GÅR I RETUR TILL PERFEQTAQUA, läs om ej uthämtade leveranser nedan.


Om PercectAqua.se       

  • Företaget är godkänt för F-skatt och momsregistrerat. PerfectAqua har sitt säte på Alnö, Västernorrland.     
  • Kontakt i första hand via mail: [email protected]    

Ansvar

  • Kunden ansvarar att skriva korrekt NAMN, ADRESS, MAILADRESS och MOBILNUMMER vid beställning. Samt bevakar E-post & SMS-meddelande om leveransinfo.
  • Kunden ansvarar vid beställning av levande växter att hämta ut dem samma dag dem anländer till ombudet.
  • PerfecAqua bekräftar alla beställningar senast nästa vardag och skickar ut kollinummer via mail för spårbarhet.
    Om kund inte får e-aviseringar av PerfecAqua eller transportören (mail eller sms) skall PerfectAqua kontaktas omgående, särskilt vid beställning av levande växter.
  • PerfectAqua lämnar ett års garanti på varorna

Beställning

  • All handel sker med betalning i förskott, antingen direkt till oss eller via Payson´s betalsystem, även bankgiro är möjlig.
  • En automatiserad ORDER-bekräftelse skickas ut efter genomförd  beställning. Först efter att betalning skett och varorna bekräftas finnas i lager skickas en manuell LEVERANS- bekräftelse, och ditt köp är fullbordat.

Fraktsätt      

  • Vi erbjuder frakt med brevporto, detta är ej spårbart men ett billigt sätt att skicka lättare saker, glasdetaljer kan vägras skickas som brev. Levande växter garanteras ej med brevporto vid risk för frost. (Spårbar försändelse skall användas vid risk för frost och då garanterar perfectAqua.se levande växter).
  • Vi tillhandahåller spårbar försändelse med DHL och POSTNORD. Dessa är subventionerade av PerfectAqua och levereras normalt inom två dagar. Den spårbara försändelserna garanterar levande växter även vid frost.
  • Priset på spårbar försändelse är subventionerat av oss, det betyder att priset på frakt är egentligen dyrare än vad du som kund betalar.
  • Frakt över 35 kilo beställs separat och pris bekräftas via mail.   

Frakt levande växter:

  • Levande växter skickas vardag med minst två efterföljande vardagar, detta för att växten inte ska ligga hos transportören över helgdagarna.
  • Beställaren/kunden ansvarar att gods med levande innehåll hämtas ut samma dag dem ankommer till ombudet, för att innefattas av garanti. Levande gods som hämtas ut dagen efter ankomst till ombudet och har försämrats i kvalitet är inte PerfectAquas ansvar.
  • Vi erbjuder frakt av växter med brevporto under den frostfria årstiden, vi kan inte garantera levande växter vid risk för frost, då skall spårbar försändelse bokas.
  • Försändelse som hämtas hos ombud skall användas vid risk för frost och garanteras då av PerfectAqua.se, då paketering av växterna kan ges större utrymme, samt att heatpack kan packas med som håller frost borta och därmed garanterar vi levande växter vid ankomst, heatpack skickas utan extra kostnad.

Leverans      

  • DHL och Postnord´s leveranstider är normalt 1-2 vardagar, beställningar packas oftast samma dag. 
  • Levande växter skickas vardag med minst två efterföljande vardagar, detta för att dem inte ska behöva ligga hos transportören över helgdagarna.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå ska du kontakta oss via e-postad: [email protected].    

Ej uthämtade leveransers      

  • Ej uthämtade försändelser går i retur till PerfectAqua enligt fraktbolagets rutiner. När försändelsen inkommer till PerfectAqua tas en administrativ kostnad ut på 200Kr och resterande belopp återbetalas (exklusive frakter). Om ordern understiger 200Kr görs ingen återbetalning alls.

Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och inkluderar 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Garanti       

  • PerfectAqua lämnar ett (1) års garanti på varorna. Undantaget vid oaktsamhet, olyckshändelse eller vanvård av produkten.  

Ångerrätt        

  • PerfectAqua tillämpar Distansavtalslagen.
    Vid köp av varor på webbplatsen lämnas 14 dagars ångerrätt från att varan mottagits och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktens förpackning är i oförändrat skick, dvs ej förstörd eller skadad.  Ni som kund står för både full frakt till er samt returfrakt vid åberopande av ångerrätt och öppet köp under dessa 14 dagar. Vi betalar tillbaka varuvärdet (inte frakten).

    Meddela PerfectAqua i förväg (mail: [email protected]) och returnera produkten inom 14 dagar, efter det att ni har mottagit beställningen. Varan returneras i produktkartongen och kunden ansvarar för att produkten når oss i oskadat skick.
     
    Obs! Vid nyttjande av ångerrätt debiterar PerfectAqua den verkliga kostnaden för frakten, emballering och en expeditions avgift per kolli som skickats till kund, den summan varieras efter storlek samt vikt. Detta för att täcka våra kostnader vi haft i samband med din retur.

    Vid nyttjande av din ångerrätt:    
  • Du måste meddela att du ångrar ditt köp till oss via mail: [email protected]. I ditt meddelande ska namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du skall inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. 
  • Returfrakt bekostas av kund. Leverans och ansvarar för skick på produkterna vid retur ligger hos kunden och produkterna skall därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
           
    Ångerrätten gäller inte:   
  • Levande växter.
  • Tjänster som har fullgjorts och produkter som har anpassats personligt.
  • För mer info om ångerrätten, se KO.         här.                      

        Reklamation och klagomål    

  • Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss att åtgärda fel.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekt har upptäckts.

    Hur går du tillväga vid reklamation?   
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.    
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i  enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 
  • Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande  konsumentskyddslagstiftning. Vid tvist följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.  


  • Ansvarsbegränsning    
  • Vi tar inget ansvar för indirekta eller sekundära skador som kan uppstå på grund av produktena.       
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa  omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,  myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans.    
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på  produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och  andra faktorer utanför vår kontroll.

            Produktinformation    

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende till följd av fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som  möjligt.

 

        Tvist och lagval        

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med  företaget och kunden, kan du som kund vända dig till  Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land  än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform  för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN.    
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.