Frakt från 13kr/ Snabba leveranser / Kompetent support

Köpvillkor

All handel hos PerfectAqua sker med betalning i förskott, via Swish eller payson´s betallösning. Det går även att göra banköverföring om så önskas. PerfectAqua of Sweden är enskild firma, godkänd för F-skatt och är momsregistrerad.


En AUTOMATISERAD ORDERBEKRÄFTELSE  skickas ut efter genomförd beställning. Först efter att betalning skett och varorna bekräftas finnas i lager skickas en MANUELL LEVERANSBEKRÄFTELSE, och ditt köp är fullbordat. Moms ingår i alla angivna priser och specificeras i din order.

OBSERVERA!! DET ÄR VIKTIGT ATT DU SOM HANDLAR ANGER RÄTT E-POSTADRESS  OCH TELEFONNUMMER, SAMT BEVAKAR DIN E-POST & SMS-MEDDELANDE FÖR  LEVERANSINFORMATION. UTGIFTER SOM ORSAKAS AV ATT KUNDEN INTE HÄMTAR UT  FÖRSÄNDELSEN PÅFALLER KUNDEN.


        Om PercectAqua.se       

  • Företaget är godkänt för F-skatt och momsregistrerat. PerfectAqua har sitt säte på Alnö, Västernorrland.     
  • Kontakt i första hand via mail: [email protected]    

        Beställning    

  • All handel sker med betalning i förskott, antingen direkt till oss eller via Payson´s betalsystem, även bankgiro är möjlig
  • En automatiserad ORDER-bekräftelse skickas ut efter genomförd  beställning. Först efter att betalning skett och varorna bekräftas  finnas i lager skickas en manuell LEVERANS- bekräftelse, och ditt köp är fullbordat. Moms ingår i alla angivna priser och specificeras i din  order.

        Fraktsätt      

  • Vi erbjuder frakt med brevporto, detta är ej spårbart men ett billigt sätt att skicka lättare saker, glasdetaljer kan vägra skickas som brev. Levande växter garanteras ej med brevporto vid risk för frost. (Spårbar försändelse skall användas vid risk för frost och då garanterar perfectAqua.se levande växter).
  • Vi tillhandahåller spårbar försändelse med DHL och POSTNORD Dessa är subventionerade av PerfectAqua och levereras normalt inom två dagar till ditt lokala ombud. Den spårbara försändelserna garanterar levande växter även vid frost.
  • Priset på spårbar försändelse är subventionerat av oss, det betyder att priset på frakt är egentligen dyrare än vad du som kund betalar.
  • Frakt över 35 kilo beställs separat och pris bekräftas via mail.   

 Frakt levande växter:

  • Levande växter skickas vardag med minst två efterföljande vardagar,  detta för att växten inte ska ligga hos transportören över  helgdagarna.
  • Vi erbjuder frakt av växter med brevporto under den frostfria årstiden, vi kan inte garantera levande växter vid risk för frost, då skall spårbar försändelse bokas. Det går att boka brevporto, men ansvaret är då beställarens.
  • Spårbar försändelse som hämtas hos ombud skall användas vid risk för frost och garanteras av PerfectAqua.se, då paketering av växterna kan ges större utrymme. Vid behov skickas heatpack med som håller frosten borta och därmed garanterar vi levande växter vid ankomst, heatpack skickas då utan extra kostnader.

        Leverans      

  • DHL och Postnord´s leveranstider är normalt 1-2 vardagar, vi packar beställningar oftast samma dag. 
  • Levande växter skickas vardag med minst två efterföljande vardagar,  detta för att dem inte ska behöva ligga hos transportören över  helgdagarna.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå ska du kontakta oss via e-postad: [email protected]    

        Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och inkluderar 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

       Garanti       

  • Vi lämnar ett (1) års garanti på varorna. Undantaget vid oaktsamhet, olyckshändelse eller vanvård av produkten.  

       Ångerrätt        

  • Vid köp av varor på webbplatsen lämnas 14 dagars ångerrätt från att varan har mottagits.                  
           
             Vid nyttjande av din ångerrätt:    
  • Du måste meddela att du ångrar ditt köp inom 14 dagar. Meddelandet ska skickas till oss mia mail [email protected] I ditt meddelande ska namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du skall inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. 
  • Returfrakt bekostas av kund. Leverans och ansvarar för skick på produkterna vid retur ligger hos kunden och produkterna skall därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av summan motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.                  
           
             Ångerrätten gäller inte:   
  • Levande växter.
  • Tjänster som har fullgjorts och produkter som har anpassats personligt.
  • För mer om den lagstiftade ångerrätten, se KO.         här.                      

        Reklamation och klagomål    

  • Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss att åtgärda fel.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekt har upptäckts.                  
           
             Hur går du tillväga vid reklamation?   
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.    
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i  enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 
  • Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande  konsumentskyddslagstiftning. Vid tvist följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.  


  • Ansvarsbegränsning    
  • Vi tar inget ansvar för indirekta eller sekundära skador som kan uppstå på grund av produkten.       
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa  omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,  myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans.    
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på  produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och  andra faktorer utanför vår kontroll.

            Produktinformation    

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats  samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende till följd av fotokvalitet samt upplösning. Vi  försöker på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som  möjligt.

 

        Tvist och lagval        

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med  företaget och kunden, kan du som kund vända dig till  Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land  än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform  för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN.    
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.